mandag 12. oktober 2009

svar på spørsmål, del 3 (siste del)

-Hva er det beste med USA?
Jeg vet jeg har sagt dette før, men sier det igjen. Folket her er heelt klart det beste.

-Er det mange sporter å velge mellom?Om du mener på skolen så deles det opp i 3 sesonger; høst, vinter og vår.
På høsten kan på skolen min(som jente) velge mellom: volleyball, tennis, softball, cross country eller golf.
på vinteren kan du velge: basketball eller svømming
og på våren kan du velge: friidrett eller fotball (soccer)
Jeg anbefaler å starte på en sport i begynnelsen, siden det er lett å få kontakt med folk igjennom sport. Og sport er en veldig viktig del av skolen.

-Syns du skolen er vanskelig?
I begynnelsen var det litt vanskelig, siden alt er annerledes. Men det tok ikke lang tid før jeg fikk satt meg ordentlig inni det.

-Anbefaler du folk å gjøre det samme?
Det kommer helt an på hvordan personen er, men jeg anbefaler det for deg som har lyst å prøve noe nytt. Du lærer utrolig mye og det er en opplevelse for livet. Jeg tror jeg har kommet til og angret meg skikkelig i ettertid om jeg ikke hadde gjort det. I begynnelsen tenkte jeg at det var litt crazy. Ett heelt år liksom! Men det går kjeempe fort. Jeg har allerede begynt å grue meg til å dra hjem. Siden jeg vet at det er så mange jeg aldri kommer til å se igjen.

-Var du nervøs før du skulle møte vertsforeldrene dine?
Ja, jeg var kjempe nervøs! Men med engang jeg møtte de gikk det over. Alt gikk så fort og de var veldig imøtekommende og åpne. Og utrolig utadvent.

-Hvordan var sikkerhetskontrollen?
Haha, de var helt ok. Måtte ta av oss skoene da…

Har du blitt bedt ut på date?
Jaa. Men det er ikke så mange kjekke gutter på skolen..

-Er du en av de "populære" i usa?
Hm, her har de et helt annet syn på å være populær enn i Norge. Her er du populær hvis du er med på en sport hver sesong og er med på så og så mange klubber. Og veldedighets arbeid setter de veldig høyt. Jeg kjenner ikke så mange, så jeg vil ikke akkurat si at jeg er populær. Men det er mange som har tatt kontakt og viser interesse for å bli kjent med meg, og det syns jeg er koselig da.

-Har du fått noen morsomme spørsmål om Norge?
Haha, får støtt og stadig spørsmål som: har dere mobiltelefoner i Norge? Snør det om sommeren? Har dere isbjørner i gatene? Hvilket kontinent er Norge i? Sender du meldinger til vennene dine på spansk? Osv...

-Har du fått mange komplimanger?
Ja, de er veldig flinke med å gi komplimenter her. Nesten for flinke. Hvis du går forbi noen du ikke kjenner i gangen kan de rope etter deg hvor fine øredobber du har, eller spørre hvor du kjøpte genseren din henn.

-Hva sa foreldrene dine da du sa at du ville til USA?Jeg tror egentlig ikke de tok meg seriøst i begynnelsen, og de var kanskje litt skeptiske? Jeg vet ikke helt jeg. Men jeg overtalte de fort ;)
Hva sa vennene dine?
Først prøvde de å overtale meg til og ikke dra. Men jeg var så bestemt på å dra.

-Kan du lage en videoblogg om en vanlig hverdag i USA elr noe? ;)
Jeg videoblogger ikke, sorry. Men jeg kan skrive om en vanlig hverdag om du vil?

4 kommentarer:

Eline sa...

SV: På den første skolen jeg gikk på hadde jeg 6 forskjellige fag (2 av de skulle jeg ta to semestere, bare høyne nivået). Men ja, det var bare 4 fag i semesteret. På den nye skolen er det ikke slik. Der har jeg 7 fag som jeg skal ha hele året.

inger G H sa...

Så flott å høre hvordan du vurdwrwr hverdAGEN I usa Karine. Er glad du er fornøyd

Anonym sa...

kan man starte på cheerleading selvom man kommer inn på andre året?
eller er det bare freshmen som kan det?
tenker på å ta vg2 i usa, og vil gjerne starte på cheerleading.. :)

Karine sa...

På skolen min kan du være cheerleader uansett hvilket trinn du går på. De deler inn i Freshmen(de som går første året), Varsity (de beste) og Junior Varsity (resten)