søndag 4. oktober 2009

Svar på spørsmål, del 1

-helt ærlig, savner du folk hjemme egentlig? jeg ville ikke gjort det om jeg var på utvekslingsår ;-)
For å være ærlig savner jeg egentlig ikke folk hjemme så mye, men det er ofte jeg tenker hvor artig hadde det ikke om den personen hadde vært her og opplevd dette sammen med meg! Det er såppas tidlig enda da.

-ville du dratt selv om du hadde hatt kjæreste? (skjønner at det er vanskelig å svare på NÅ, ettersom det er noe du må ta standpunkt til før du drar, for nå ville du vel ikke vært foruten denne turen uansett).
Jeg tror jeg har kommet til og dratt uansett. Men det er jo egentlig opp til hver enkelt person. Du kommer til å oppleve så utrolig mye! Jeg har bare vært her i litt under 2 måneder nå, og jeg gruer meg allerede til å dra ifra alle. Alle her er så utrolig åpne og imøtekommende, og det er utrolig lett å få god kontakt med de. Det er som å leve i en annen verden for ett år, og det er helt klart ett år jeg aldri kommer til å glemme. Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg dro, men som du skjønner er det vanskelig for meg å forstå hvordan det er når du har kjæreste da.

-snakker du allerede mye bedre engelsk?
Plukker opp nye ord hver dag, så blir gradvis bedre.

-hva er det beste med amerika?
Hm, det er så mye! Jeg elsker skolen. Skikkelig school spirit sånn som på film. Maten er også veldig god. Min personlige favoritt er chicken fingers med BBQ sauce. Og folkene her snakker med deg selv om de ikke kjenner deg, som sagt lett og få kontakt med folk. Og da mener jeg selv om de ikke vet at du er utvekslingsstudent.

-hvordan er familien - rike eller fattige, hyggelige eller strenge?
Familien jeg bor hos er rik, hyggelige men også litt strenge. Har regler som f.eks at de vil møte folk før jeg henger med de. Men det er jo bare for mitt eget beste.

kommer mere snaart ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Actually, Karine lives with a very nice family. Rich or poor does not matter very much. Karine has a very friendly, wonderful host family who want to her to be a part of their family and not just a guest in their home. She was lucky to get a big house, but she was even luckier to get the family that she did. However, the strict rules are not from the family, but a requirement of AFS. I would think having a family that was interested in everyone and everything Karine does would be a good thing. They show their interest by wanting to meet her friends and offer to help her with her homework. I think she was very luck to get the family that she did.
~Dori, AFS District Representative