torsdag 20. august 2009

første skoledag!

I går var det første skoledag! Fra første dag fikk vi lekser.. Ikke mye, men litt!
Timeplanen ser sånn ut:

A-days:
Pre IB Chal Biology
Marketing Priciples
Pre IB Chal Algebra 2
American Citizen

B-days:
Aerobics
Sociology
Pre IB Chal Spanish 2
Advanced Composition and Litterature


Pre IB Chal Spanish og Algebra 2 var litt for vanskelig, så jeg skal prøve å få bytte til vanlig spanish 2 og algebra 2. Marketing priciples var litt.. kjedelig, så skal prøve å bytte det til vanlig gym, så da blir det trening hver dag.

På skolen gikk det greit. Litt vanskelig å få kontakt med noen, siden vi er i nye klasser hele tiden, men har likevell ikke spist lunsj alene enda. Alltid noen man fåt litt kontakt med som spør. Folk virker skikkelig interessert når jeg sier jeg er utvekslingsstudent. Mange samtaler ender opp som dette:

Amerikansk student: So you are a foreign exchange student?
Jeg: yea!
Amerikansk student: Where are you from?
Jeg: I'm from Norway!
Amerikansk student: WOW!! THAT IS SOOOO COOL!! ... Where is Norway?

Ellers har jeg det veeldig bra! Her er ett bilde fra første skoledag:

4 kommentarer:

Eirin sa...

hahaha ,de samtalene der er så standard... de tror jo norge er hovedstaden i sverige.

Alec sa...

Oh my god, you are SO lucky!
Det uttrykket gjorde seg bedre på engelsk :P Men helt alvorlig! Du er så HELDIG! Jeg har SÅ LYST PÅ SOSIOLOGI! Jeg hadde planer om det hjemme, men på skolen jeg skal på har de ikke en dritt!! Jeg mener, alt jeg kan ta neste år nå, er engelsk! GAH!

*Måtte bare får det ut*
Jeg misunner skolen din :P Jeg går på en virkelig høyt ansett skole, men de har jo ingen fag å velge imellom!

(Jeg er da altså Aleksander som hang en del med Mari, om du husker :P)

Ellen sa...

naw, ser ut som du har det kjempebra jo :*
haha, jeg kan se for meg jeg og får spørsmål om hvor Norge er :-D

Alec sa...

Vel, kanskje jeg får ordna ting nå snart, da :P Skal snakke med en eller annen overlærer eller hva han er =) Så vi får se! Har fag som engelsk, algebra, jødedomslære, hebraisk, spansk, fysikk og amerikans historie :-/

Ikke begynt ennå på skolen =)