tirsdag 9. juni 2009

visumintervju

Da har jeg kommet meg trygt hjem fra Oslo!
Vi var på visumintervju på ambassaden på torsdagen. Selve intervjuet tok ca. 1 minutt, men måtte stå i en halvtime i kø for å komme inn. I tillegg måtte vi igjennom en sikkerhetskontroll og vi fikk ikke lov til å ha med oss noen gjenstander inn. Ikke engang en tyggispakke! Altså, det var mye strengere enn på flyplassene. På ambassaden spurte de enkle spørsmål, for eksempel om jeg har vært i usa før, hvor jeg skal bo, om jeg har slekt der osv.
Dama jeg snakket med var veldig hyggelig og koselig å snakke med. I tillegg til å svare på spørsmålene tok de fingeravtrykk av hele handa først, og så av tommlene.

2 kommentarer:

Amy sa...

sv: reiser med Aspect. ikke fått vertsfamilie eller sted :-)

Cecilie sa...

Altså, du fikk ikke ha med noenting i det hele tatt? Ting kunne ikke ligge i lommen din engang?